Vigtige datoer

I Børnehuset har vi mange traditioner, som vi værner om. Det er både traditioner som fx fastelavn, påske og jul ift. kalenderen, men også aktiviteter. Traditionerne kan vi ikke ændre på, men aktiviteterne kan altid udvikles og tilpasses børnegruppen. Derfor planlægger vi hvert år "vigtige datoer" ud fra både kalender og børnegruppen. Vi har altid zonen for nærmeste udvikling for øje - dvs. hvad er det præcist det enkelte barn og den gældende børnegruppe har brug for ift. de aktiviteter, vi planlægger.

ÅRETS VIGTIGE DATOER I BØRNEHUSET 2024:

Onsdag d. 7. februar – Fastelavn for alle børn- forældre skal være ude af huset inden kl. 9.30
Fredag d. 15.marts - Pædagogisk dag for personalet – Børnehuset er lukket
Torsdag d. 21. marts – påskefrokost for alle børn
Børnehuset er påske-lukket d. 28/3 – 1/4

Forår/sommer: evt. ZOO-ture for nogle børn i vuggestuen som ikke er med på bondegårdsturen (hvis det giver mening ift. børnegruppen)
Onsdag d. 17. april – festdag for storebørnsgruppen kl. 9.30 – 15.00
Torsdag d. 9. maj – Kr. Himmelfart – Børnehuset er lukket
Fredag d. 10. maj – Børnehuset lukket
Mandag d. 20. maj – Pinse – Børnehuset er lukket
Blomstens dag; forældre planter med deres barn/børn onsdag d. 22. maj: Spirestuen OG Alfestuen, torsdag d. 23. maj: Troldestuen
Onsdag d. 5. juni – officiel lukkedag i Københavns Kommune
Torsdag d. 20. juni – sommerfest for alle børn og forældre i Børnehuset kl. 15.00 – 17.00

Uge 28, 29 og 30 – sommerferielukket
Tirsdag d. 3. september – Bondegårdstur for børnehaven og evt. de ældste i vuggestuen
Eftersommer/efterår: evt. ZOO-ture for nogle børn i vuggestuen som ikke er med på bondegårdsturen (hvis det giver mening ift. børnegruppen)
Fredag d. 13. september fejres at, Børnehuset fylder 153 år (officielt er dagen d. 14. september)
Fredag d. 20. september – Pædagogisk dag for personalet – Børnehuset er lukket
Fredag d. 27. september – fotograf stuevis samt hele huset

Uge 43 – storebørnsgruppen starter op (de børn som bliver 6 år i 2025)
Tirsdag d. 29. oktober – Forældremøde kl. 17.30 – 20.00
Uge 45 eller 46 – Storebørnsgruppen skal på Vibenhus KKFO til Fri for Mobberi-uge
Onsdag d. 27. november – vi lokker nisserne frem med risengrød
Onsdag d. 11. december – julefest for alle børn og forældre kl. 15.00 – 17.00
Torsdag d. 12. december – Krybbespil i Skt. Jakobs Kirke kl.10.00 – forældre og andre er velkomne
Fredag d. 13. december – julefrokost for børnene
Julelukket d. 23 + 24. december samt 27, 30 og 31. december.

Vi åbner igen torsdag d. 2. januar 2025.

Herudover vil bestyrelsens arrangementer også blive sendt ud, når datoerne er fastlagt.

Forbehold for ændringer samt tryk/tastefejl