Hvorfor vælge os?

Hvad ser vi som en force ift. at vælge os?:

- Vi er ét hus

- vores ”DNA” er at arbejde på tværs af stuer

- Alle voksne og børn kender hinanden på tværs af stuer

- Alle medarbejdere kender alle forældre

- Alle medarbejdere snakker sammen dagligt og kan hurtigt kommunikere sammen og få hjælp

- Det er en nem overgang fra vuggestue til børnehave, da vuggestuebørn og forældre allerede kender huset

- Vi har pædagogisk, uddannet personale på alle stuer

- Vi har kompetent personale – og fagligt bevidst personale

- Vi er forskellige mennesker i mange aldre – både mænd og kvinder

- Vi har en skøn legeplads rundt om hele vores hus

- Vores vuggestuebørn sover udenfor indtil de er 2 år

- Alle børn har "Barnets bog" hvori der er billeder af fællesskabet fra tiden i Børnehuset. Noget af det unikke i bogen er, at vi i bogen ud fra forskellige pædagogiske aktiviteter visuelt viser barnet, de er vokset/blevet større i tiden her i huset og er blevet bedre til noget.

I Børnehuset har vi mange søskendebørn. Ud fra mange års erfaring og viden har vi gjort os det bevidste valg, at vi ikke har søskende på samme børnehavestue. Heller ikke tvillinger. For os er søskende to selvstændige og unikke individer. To unikke individer som er forskellige og har brug for deres egne oplevelser og venskaber uafhængigt af hinanden. På baggrund af dette er søskende på hver sin stue. Men da vi netop er et hus, der arbejder på tværs af stuer, vil søskendebørn altid have glæde af hinanden alligevel. Dét ser vi også som en styrke; at have sit eget men stadig have muligheden for fællesskabet på tværs.